Úvod


Úvodní kapitola

 

"Moře je ohromné. Někdy nekonečný majestát ticha, někdy mocná přehlídka přírodních sil..."

"... a co?̈́" ta věčná připomínka marnosti, vždy ve chvílích, kdy je mi hezky...     

... Víte, celý život plyne jako proud. Jako pomalý, klidný proud hluboké a rozlehlé řeky. Ať se snažíte sebevíc zrychlit ho, zpomalit, změnit směr, vymýšlet zkratky, kochat se okolím, postávat na břehu, předstírat, že ho nevidíme, necítíme, vyhýbat se překážkám, můžeme dělat cokoliv z toho, stejně plyne dál, tiše, ve svém čase, a nakonec nás vždy strhne a pohltí jeho rytmus, a vrátí nás do určeného směru. Na křižovatkách s lákavými i nelibými ukazateli se musíme rozhodnout. To rozhodnutí je naše volba, naše svoboda. Vybrat si. Jednu jedinou z mnoha, a zůstat jí věrný, dokud nepřijde čas, a nezmění podmínky, a před námi vyvstane další úkol, který je třeba naplnit. Každý z nás má jiné poslání. Někdo má žít obyčejný život, a on ho musí jen žít, jak nejlépe umí. To není lehké. To vůbec není lehké. Ale to nebyl můj případ. Proč o tom mluvím? Snad jen proto, že jsem si velmi přál žít obyčejný život. Ten mi byl odepřen, neboť jsem byl svéhlavý, rebel, hlavně v mládí, a nebyl jsem schopen se smířit a splnit podmínky, jejichž splnění takový život od člověka vyžaduje. Vše, co si přejeme, má své podmínky, které musíme vytvořit, pokud to opravdu chceme.

Já jsem ale chtěl mnoho věcí najednou. Byl jsem na jedné straně unešený krásou tohoto světa, a chtěl jsem jí dosyta užívat se vším, co nabízí, na druhé straně mě sžíraly otázky PROČ? Otázky po smyslu a významu toho všeho a hledal jsem vnitřní krásu věcí i bytostí. Četl jsem a učil se, abych vše pochopil. Ničilo mě povrchní vnímání a cítění mých spolužáků, lidí okolo mě, mých přátel a přítelkyň, žen, které jsem miloval. Hledal jsem hlubší vztah, hledal jsem pravdu a lásku. Po mnoha letech chyb, hledání a špatných rozhodnutí, zápasu se svými slabostmi, když už jsem si myslel, že jsem porozuměl a vyrovnal se se svým životem a nalezl sám sebe, přišel další z úkolů, těžší, než se zpočátku zdál být ...


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jako Chameleon

Kdesi v Tichomoří